قالب میهن بلاگ قالب میهن بلاگ download  قالب بلاگفا قالب وبلاگ قالب پرشین بلاگ اخلاق اسلامی قالب بلاگ اسکای

قالب


مسائل در گوشی آقا پسرها - aghapesarha.ir
اولین سایت تخصصی مسائل جنسی پسران نوجوان- کانال تلگرام: Aghapesarha@
نویسندگان
نظر سنجی
شما چند ساله هستید؟










لینک دوستان
سلام. چرا خود ارضایی عوارض جسمی داره ولی کاری که در آمیزش انجام میشه مشابه اونه ولی ضرر نداره؟

پاسخ: سلام دوست عزیزم
جنابت از راه درست كه با فطرت انسانی سازگار باشد برای سلامت انسان (هم جسماً و هم روحاً) لازم است. به علاوه همان فرقی كه بین زنا و جماع هست بین استمناء و جماع هم هست. جنابت از بیراهه (خودارضایی یا استمناء، زنا، هم جنس بازی یا لواط) باعث از بین رفتن سلامت روحی و نفسانی و جسمی می شود.
انزال منی كه پس از ازدواج و از طریق ارتباط با همسر صورت می گیرد، دارای تفاوت هایی است كه به صورت خلاصه به آن اشاره می شود:
1. چون ارضا از طریق طبیعی صورت می گیرد به تدریج و پس از گذشت مدتی از ازدواج فاصله بین دفعات ارتباط بیشتر می شود و حالت حرص و اعتیادی كه در استمنا وجود دارد اینجا دیده نمی شود. بنابراین با كاهش دفعات انزال در ازدواج عوارض جسمی در مقایسه با استمنا بسیار كمتر است.
2. در ارتباط با همسر چون ارتباط عاطفی ایجاد می شود (از طریق ملاعبه و ...) سیستم اعصاب سمپاتیك و پاراسمپاتیك به صورت متعادل تحریك گشته و اندام هایی كه تحت تاثیر این سیستم ها هستند به صورت طبیعی فعالیتشان افزایش یا كاهش می یابند. (تندی ضربان قلب، تندی تنفس و ...) اما در استمنا چون فرد از طریق خیالات و بدون وجود ارتباط عاطفی مستقیم خود را تحریك می كند. تحریك اعصاب فوق به صورت متعادل صورت نمی گیرد. و بنابراین فعالیت اعضای تحت تاثیر این اعصاب به صورت غیرطبیعی كاهش یا افزایش می یابد و خود باعث عوارض جسمی می گردد كه فقط در استمنا دیده می شود. مانند لرزش اندام ها، عدم تمركز حواس، كم شدن قدرت حافظه و ...
3. در ارتباط طبیعی و به خصوص اگر انزال منی از طریق مقاربت صورت گیرد كیسه های منوی به طور كامل تخلیه شده و ارضاء كامل صورت می گیرد. ولی در استمنا بستگی به شدت خیالات فرد تخلیه كیسه ها متفاوت است و در بعضی مواقع بزرگی بیش از حد پروستات، عدم تخلیه كامل كیسه های منی، سوزش ادرار و ... بروز می دهد.
4. از نظر روحی روانی نیز حالت احساس گناه، پشیمانی، افسردگی، اضطراب و ... كه پس از استمنا برای فرد رخ می دهد پس از مقاربت طبیعی برای فرد وجود ندارد بلكه بر خلاف آن حالت شادی و آرامش روحی ایجاد می شود.
5. از نظر معنوی نیز بحث ارتكاب گناه و دوری از درگاه حضرت حق مطرح است كه در استمنا وجود دارد ولی در ارتباط با مقاربت انسان حلال الهی را انجام داده است و باعث نزدیكی و قرب به درگاه خداست.
6. استمنا در واقع آمیزش با خود است لذا تحریك كننده و تحریك پذیر یك نفر است. همینطور ایجاد كننده شرائط اوج و لذت (گرم شدن، تصور لذت و...) توسط خود ارضا شونده فراهم می شود. در این جا تمام وجود فرد (در عین وحدت و یكپارچگی) باید دو پاره شود یكی ارضا شونده و دیگری تحریك كننده و ارضا كننده، هم گرم كننده و هم گرم شونده و هم نعوظ آور و هم نعوظ پذیر و این دو پاره شدن، بزرگترین آسیب را در سیستم بینایی و ذهنی (عدم تمركز و...) و درنهایت به بخش روانی شخصیت ایجاد می كند.
7. زمانی كه بدن خود انسان تامین كننده نیاز جنسی خود قرار می گیرد در این صورت، این بدن همیشه در همراهی با او است. كم كم او را در یك حالت تحریك جنسی دائم قرار می دهد چون خودش از خودش لذت می برد و این نزدیكی فاصله و بدون واسطه وی را به سمت حالت تحریك دایم از خود قرار می دهد و تحریك پذیری سریع زود و دایم جدای از اثرات مخرب اجتماعی و اخلاقی فرد، موجب خرد شدن پیكر آدمی و پیری زودرس و شكستگی چهره می شود.
8. در ازدواج چون انسان همیشه همسر خود را در اختیار دارد می تواند نیازهای جنسی خود را به موقع و از طریقی كه دستگاه خلقت برایش فراهم كرده است، پاسخ گوید. عمل جنسی كه در ازدواج صورت می گیرد صرفا قرار گرفتن دو جسم مادی در كنار همدیگر نیست بلكه این عمل ظاهری؛ محبت به یكدیگر، ایثار و از خودگذشتگی در حق همدیگر و بسیاری از فواید روحی و روانی را در پی دارد كه در این مجال طرح آن ممكن نیست ولی خود ارضایی یك انحراف جنسی است كه عواقب بسیار وخیمی برای فرد به همراه دارد مانند اعتیاد و احساس گناه و افسردگی پس از هر بار خودارضایی، كاهش اعتماد به نفس، عدم تمركز حواس، كاهش آستانه تحریك جنسی و زودانزالی و عدم لذت از زندگی زناشویی آینده و...
چنین عوارضی كه به صورت مختصر به آنها اشاره كردیم در هیچ كدام از زن و شوهر كه ازدواج كرده اند رخ نمی دهد.
در زمینه حرمت و گناه خودارضایی گفتنی است، این عمل یكى از راه‏هاى انحرافى در ارضاى میل جنسى است كه نسل جوان را در معرض آسیب‏هاى جدى قرار مى‏دهد. این كار عادت بسیار زشت و زیان آوری است كه می تواند استعداد و توانایی های فراوان یك جوان را به نابودی بكشاند و حال و آینده او را تباه كند.
استمنا و یا به عبارتی خود ارضایی، از نظر شرعی واخلاقی، حرام و گناه محسوب می شود. این عادت ناپسند به لحاظ اخلاقی، بعد معنوی انسان را به سختی می آزارد، روح او را تاریك می نماید، آزادی معنوی انسان را سلب می كند و در مسیر خود سازی و كمال، آدمی را با چالش جدی مواجه می كند. مطابق تحقیقات انجام شده توسط روانشناسان، خود ارضایی نوعی اعتیاد و بیماری زشتی است كه آثار و ضررهای فراوانی بر جسم و روان آدمی باقی می گذارد.
كسانی كه گرفتار این عمل شنیع شده اند، آن را گریزگاهی فرعی و عاجل برای خارج شدن از فشار جنسی و پاسخی برای لذت طلبی خود تصور می كنند، در صورتی كه اگرتوجه نمایند، بدین وسیله گرفتار آثار و تبعات زیان آوری می شوند كه گاها قابل جبران نیست.
شهوت یكی از اموری است كه با طبیعت انسان در آمیخته و در جای خود از نعمت های خداوند است، ولی اگر از حالت تعادل خارج و بر افروخته شود، ممكن است سرمایه های عظیم انسانی را به خاكستر تبدیل كند. این نیرو به طور قطع نیاز به ارضاء دارد، ولی با روشی كه با نظام طبیعت و شریعت سازگار باشد.
خدای متعال كه به حكمت بالغه اش این غریزه را در نهاد انسان گزارده ، تا نسل انسان باقی بماند، از روی رحمت و هدایت خود راه های آسان و معقول كنترل و ارضاء آن را پیش پای او قرار داده است و نسبت به بیراهه ها و انحراف از مسیر درست نیز، هشدارهای لازم را به انسان داده است ،راههایی كه باید با شناخت و عمل به آنها، سلامت جسم و جان خویش را پاس بداریم و از خطر و پی آمد كارهایی همچون خود ارضایی و مانند آن برهانیم.
حرمت خودارضایی در آیات و روایات:
خداوند در سوره مؤمنون می فرماید یكی از ویژگی های انسان های مؤمن این است كه در مسائل جنسی خودشان را از آلوده شدن به گناه حفظ می كنند و صرفا از طریق ازدواج غریزه جنسی خود را ارضا می كند سپس می فرماید هر كس از غیر مسیر ازدواج غریزه جنسی خودش را ارضا كند از تجاوز كاران است «الذین هم لفروجهم حافظون . الا علی ازواجهم او ما ملكت ایمانهم فانهم غیر ملومین . فمن ابتغاء وراء ذلك فاولئك هم العادون » و عمل استمنا مشمول آیه 7 سوره مؤمنون می شود كه می فرماید هر كسی غیر از این طریق را (جهت بهره گیری جنسی) طلب كند تجاوزگر است».
علاوه بر این در سخنان گهربار معصومین(ع) نیز از عمل استمنا به زشتی یاد شده و مورد نهی قرار گرفته است كه در اینجا به احادیثی از پیامبر(ص) و امام صادق(ع) اشاره می كنیم:
1. امام صادق(ع): روز قیامت خداوند با شخص خودارضا گفت و گو نمى‏كند و از چشم خدا مى‏افتد. (میزان الحكمة، ح 18749)
2. رسول خدا(ص): لعنت خدا و ملائكه خداوند و تمام بشر بر شخص خودارضا. (همان، ح 18748)
3. رسول خدا(ص): كسى كه خودارضایى مى‏كند، ملعون است. (همان، ح 18751)
4. امام صادق(ع): خودارضایى گناه بزرگى است كه خداوند در قرآن از آن نهى فرموده است. (همان، ح 18750)
5. امام صادق(ع): براى كسى كه خودارضایى كند در قیامت عذاب دردناكى در نظر گرفته شده است. (همان، ح 18749)
گفتنى است؛ كه حرمت استمنا تنها به خاطر آثار و زیان جسمانى آن نیست، بلكه حكمت‏هاى دیگرى نیز دارد كه بر ما مخفى است. پاره‏اى از زیان‏هاى جسمانى، روانى و اجتماعى استمنا عبارتند از: 1. خستگى و كوفتگى، 2. عدم تمركز حواس، 3. ضعف حافظه، 4. استرس و اضطراب. 5. حساسیت بیش از حد و زودرنجى، 6. كمردرد، 7. ریزش موها، 8. ناتوانى جنسى زودرس در جوانى، 9. بى‏خوابى یا بدخوابى و مشكلات مشابه. 10. انزال زودرس و غیرارادى یا خروج منى به صورت قطره قطره، 11. بى‏میل شدن به همسر و ازدواج، ناتوانى در ارتباط با جنس مخالف و همسر، احساس طرد شدن، دیر ازدواج كردن و لذت نبردن از زندگى مشترك. ر.ك: پرسش‏ها و پاسخ‏ها، شماره 7، ص 285.



[ چهارشنبه 4 مرداد 1396 ] [ 05:35 ب.ظ ] [ سامان ]

aghapesarha.ir

موضوعات
آمار سایت
  رفقای امروز : نفر
  رفقای دیروز : نفر
  كل رفقا : نفر
  بازدید این ماه : نفر
  بازدید ماه قبل : نفر
  تعداد نویسندگان : عدد
  كل مطالب : عدد
  آخرین بروز رسانی :